КМЗ з теми "Слюсарні та слюсарно-складальні роботи" - робочі зошити








Робочий зошит
з уроків виробничого навчання
(ручна обробка металу)










Єдиний шлях, що веде до знань,
 - це діяльність.
Джордж Бернард Шоу


Передмова
У ваших руках – незвичайний зошит – це путівник по захоплюючій «країні слюсарної справи». А знаєте звідки походить назва професії «слюсар»? Ще з народної приказки нам відомо, що всім ремеслам за «батька» є коваль. Так в середньовіччя з ковалів почали виокремлюватися майстри, що виготовляли замки, ключі. Вони працювали переважно з холодним металом і мали відмінний від ковалів інструмент та пристосування. Слово «замок»  німецькою мовою «Schloss», відповідно спеціаліст з виготовлення замків, – «Schlosser». Сьогодні слюсарі виготовляють не тільки замки, слюсарні роботи потрібні в машинобудуванні та багатьох інших галузях промисловості й сільського господарства. Вони дуже різноманітні: слюсарі-складальники збирають машини та механізми; слюсарі-інструментальники виготовляють інструменти, штампи й пристрої; слюсарі з монтажу техніки, приладів і комунікацій установлюють обладнання та виконують монтажні роботи.
Праця слюсаря – творча. За допомогою цього зошита ви ознайомитесь з основними етапами проектної діяльності, що дозволить вам в подальшому самостійно планувати кроки реалізації власних проектів, знаходити винахідницькі рішення, а також створювати найрізноманітніші речі власноруч. Але потрібно пам’ятати, що діяльність на кожному з етапів проектування має певну послідовність. Також, без знань про конструкційні матеріали, їхні властивості, технологічні операції, виробничі технології, художнє конструювання тощо неможливе виконання досконалого виробу.
Отож, скористайтеся цим зошитом, який допоможе вам здійснити цікаву й корисну подорож та виготовити власний виріб.


 СЛОВНИЧОК ПРОЕКТАНТА

Дизайн – найважливіший різновид проектної діяльності, художньо-конструкторська діяльність, спрямована на створення нових видів і типів виробів, які відповідали б вимогам суспільства (корисності, зручності в експлуатації, краси тощо).
Дослідження – процес і результат наукової діяльності, спрямованої на набуття нових знань про природу, суспільство, людину й мислення.
Етап – окремий момент, стадія якого-небудь процесу.
Етапи проекту – основні періоди роботи над проектом.
Ескіз – підготовчий начерк або креслення, виконане без застосування креслярських інструментів і без точного дотримання масштабу, але обов’язково зі збереженням пропорційності між окремими частинами предмета.
Захист проекту – процес подання результатів проектної роботи (з обґрунтуванням її ефективності, соціальної значимості тощо) і презентації проекту, що включає етапи запитань-відповідей і дискусії.
Ідея – основна, головна думка.
Індивідуальний проект – проект, що виконується одним студентом під керівництвом педагога.
Керівник проекту – педагог, що безпосередньо контролює проектну діяльність групи або індивідуального виконавця проекту.
Клаузура – графічна композиція (зарисовки), які показують процес народження нового виробу.
Критерій – ознака, на підставі якої виробляється оцінка, визначення або класифікація чого-небудь; мірило оцінки.
Мета проекту – модель бажаного кінцевого результату проектної діяльності.
Модель-аналог – це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється за формою деталей чи оздобленням.
Обладнання – механізми, машини, пристрої, прилади, необхідні для роботи (виробництва).
Портфоліо (проектна папка) – добірка робочих матеріалів і оформлених результатів роботи над проектом.
Презентація проекту – процес публічного подання замовникові чи громадськості результатів проектної діяльності
Проблема – складне теоретичне чи практичне питання, що вимагає вивчення, розв’язання.
Проект – це самостійно виконаний студентом комплекс дій із розв’язання проблеми, що завершується створенням продукту і його поданням у формі усної чи письмової презентації.
Проектування – процес розробки проекту з фіксацією результату в якій-небудь формі.
Проектна діяльність – форма навчальної дяльності, структура якої збігається зі структурою навчального проекту.
Реклама – передача інформації, що має характер переконання, про продукцію, послуги чи ідеї за допомогою різних носіїв.
Творчий проект – проект, центром якого є творчий продукт – результат самореалізації учасників проектної групи.
Технологія – це процес перетворення матеріалів, сировини й інформації в потрібний для людини продукт.
Технологічна картка – технологічний документ, що містить опис: операцій технологічного процесу й необхідного обладнання; інструментів; тривалості операцій.

 
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

Основна
1.     Макієнко М.І. Загальний курс слюсарної справи: Підручник / Пер. з рос. В.К. Сидоренко. - К.: Вища шк., 1994. - 311 с: іл.
2.     Макиенко Н.И. Практические работы по слесарному делу: Учеб. пособ. – М.: Высш. шк., 1987.- 192 с.: ил.
3.     Муравйов Е.М., Молодцов М.П. Практикум в учебных мастерских. - М.: Просвещение, 1987. - Часть І. -270 с. - Часть II. - 237с.
4.     Покровский Б.С., Скакун В.А., Слесарное дело: Учеб. пособ. – М.: Высш. шк., 2006.- 298 с.: ил

Додаткова
1.     Технології: термінологічний словник-довідник: вчителям трудового навчання (технологій) / упоряд. В.М. Бойчук, М.Ю. Кадемія, О.Ю. Пінаєва та ін.; за ред. д. пед. наук, професора Р.С. Гуревича. – 2-е вид., доп. – Вінниця: ФОП Данилюк В.Г.; 2010 – 357 с.
2.     Проектно-технологічна діяльність учнів на уроках трудового навчання: теорія і методика: Монографія / Бербец В.В., Бербец Т.М., Дубова Н.В. та ін. За заг. ред. О.М. Коберника. -К.: Наук. Світ, 2003. - 172 с.
3.     М.В. Васильчик. Основи охорони праці. – К. : Просвіта, 1997
4.     Матеріали та технологія машинобудування. – К.: Либідь, 2000
5.     В.К.Сидоренко. Креслення. 8-9 клас. – К.: Школяр, 2004
6.     В.К. Сидоренко. Технічне креслення.-  Львів: „Оріяна-Нова”, 2000





Тема: Загальні відомості про слюсарну справу.
Мета: Вивчити призначення, будову і порядок застосування обладнання, інструмента, пристосувань, які використовуються при виконанні слюсарних робіт.
Матеріальне забезпечення:


1.       Слюсарний верстак з обладнанням.
2.     Стільцеві лещата.                                                           
3.     Поворотні паралельні лещата.                                      
4.     Неповоротні паралельні лещата.                                  
5.     Пневматичні лещата.                                                     
6.     Ручні лещата типу 1 і типу 2.                                        
7.     Гайкові ключі:                                                                
- односторонні відкриті;
- двохсторонні відкриті;
- накидні (глухі);                                                   
- для круглих гайок;                                             
- рожкові;                                                               
- торцьовий   з   внутрішнім   та                           
зовнішнім квадратом;                                           
- розсувний ключ.                                                           
8. Трубні ключі:                                                                 
- ланцюговий, - накидний,
- важільний.                   
 9. Динамометричний ключ.
10. Викрутки:
- прості,
- гвинтоподібні;
- викрутка дриль;
- з шарнірним лезом;
- з знімними лезами;
- з регульованим     обертовим  моментом,
- самодіюча гвинтова.
11. Плоскогубці.
12. Круглогубці.
13. Кусачки.
14. Бокорізи.
15. Плоскогубці-кусачки.
16. Пасатижі.
17. Струбцини:
-    інструментальні;
-    універсальні.


Порядок підготовки і виконання роботи

І. Вивчити призначення, будову та порядок використання обладнання, інструмента, пристосувань для виконання робіт з ручної обробки металів.
ІІ. Вивчити теоретичний розділ даної роботи.
III. На основі знань, отриманих при вивченні запропонованої літератури і розділу методичної розробки дайте письмові відповіді на контрольні запитання.
Контрольні запитання
1.       Поняття про робоче місце слюсаря та вимоги які ставляться до нього __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.       Призначення, різновидності, будова і застосування слюсарного верстака ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.       Призначення, різновидності, будова, робота слюсарних лещат _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.       Призначення, класифікація, характеристика гайкових ключів ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.       Призначення, різновидності, будова і робота струбцин ____________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.       Призначення, різновидності, будова і застосування викруток. Порядок їх загострення ____________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.       Призначення, будова і робота динамометричного ключа _______________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.       Призначення, різновидності, будова і застосування важільно-монтажних інструментів.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

IV. Виконайте практичні завдання:
1.      Підготувати робоче місце для роботи: встановити висоту лещат за зростом та зафіксувати це положення. Визначити місце для інструментів і пристосувань з врахуванням кутів зору.
2.      Перевірте чи відповідає обладнання, пристосування та інструменти на вашому робочому місці вимогам техніки безпеки, якщо ні, то усуньте недоліки.



Тема: Контрольно-вимірювальні прилади  і техніка вимірювання  ними.
Мета: Вивчити загальну будову і правила користування контрольно-вимірними приладами.
Матеріальне забезпечення:


1.     Лінійка вимірювальна.                                         
2.     Метр металевий складний.                                             
3.     Стрічковий метр.                                                            
4.     Вимірювальна рулетка.                                                 
5.     Штангенінструменти:
- ШЦ-I, ШЦ-II, ШЦ-III;                                                  
- Штангенглибиномір;                                                   
- Штангензубометр;                                                       
- Штангенрейсмус.                                                    
6.     Мікрометри типу: МК, МЛ,
МТ, МЗ. 
7.     Мікрометричний глибиномір.                                   
8.     Мікрометричний нутромір.                                      
9.     Шаблони різні.
10.Щупи.     
11.Плоскопаралельні кінцеві міри.

12.Важільно-механічні припади:
-    індикатор годинникового типу,
-    індикатор нутромір;
-    індикатор глибиномір.
13.  Перевірочні лінійки:
-    лекальні лінійки;
-    лінійки з широкою робочою поверхнею,
-    перевірочна плита.
13. Рівні: брускові, рамні.
14. Кутники: УЛ, УЛП, УЛШ, УЛЦ, УП, УШ.
15. Кутоміри різні.
16. Калібри - пробки,
калібри - скоби.
17. Різьбові калібри, конічні калібри.



Порядок підготовки і виконання роботи
І.   Вивчити   призначення,   класифікацію,   загальну   будову   контрольно-вимірювальних приладів, порядок їх підготовки до роботи та прийоми вимірювання і контролю.
II . Вивчити теоретичний розділ даної роботи.
III. На  основі  знань,  отриманих  при  вивченні  запропонованої літератури  і розділу методичної розробки дайте письмові відповіді на контрольні запитання.
Контрольні запитання
1.  Інструменти, що використовуються для вимірювання лінійних величин. Класифікація, застосування ________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.  Штангенциркулі. Призначення, будова, порядок вимірювання __________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.  Мікрометри. Призначення, будова, порядок вимірювання ______________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.  Інструменти для вимірювання кутів. Призначення, класифікація, будова і використання ____________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.  Інструменти для вимірювання методом порівняння. Калібри і пробки, призначення, використання ________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.  Шаблони і щупи. Призначення, класифікація, будова і порядок використання ____________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.  Інструменти для контролю площинності і паралельності. Призначення, класифікація, будова і порядок застосування _________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.  Індикатор годинникового типу. Призначення, будова, прийоми вимірювання ____________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.  Плоскопаралельні кінцеві міри. Призначення,  порядок застосування ____
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Рівні. Призначення, класифікація, будова і порядок застосування _-_____
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-____
IV. Провести вимірювання величин за допомогою лінійки міліметрової, штангенінструментами, мікрометричними інструментами; кутомірами типу УМ і УН; плоскопаралельними кінцевими мірами довжини і кутовими вимірними плитками; калібрами і шаблонами та щупом.
Тема: Розмічання.
Мета: Вивчити будову, порядок використання інструмента, пристосувань для площинного, просторового розмічання та послідовність його проведення, а також правила техніки безпеки при виконанні розмічальних робіт. Отримати практичні навики в виконанні розмічальних робіт. Закріпити знання, вміння і навички в читанні креслень та виконанні ескізів.
Матеріальне забезпечення:
1.       Обладнане робоче місце слюсаря.
2.       Розмічальна плита.
3.       Підкладки: плоскі, циліндричні, призматичні, клиновидні.
4.       Інструменти для площинного розмічання:
- лінійка, кутник;
- рисувалки: кругла (голка), з відігнутим кінцем, зі вставними голками;
- кернери: звичайний, спеціальний для нанесення дуг кола, кроковий;
- розмічальний циркуль;
- рейсмус, штангенрейсмус;
- розмічальний штангенциркуль.
5.       Крейда для фарбування поверхонь.
6.       Розчин мідного купоросу.
7.       Кернер центрошукач.
8.       Транспортир.
9.       Молоток, ганчірки, тампони.
10.  Заготівки.
11.  Плакати з прийомами розмічання.
12.  Правила безпеки праці.
Порядок підготовки і виконання роботи
І. Вивчити теоретичні відомості
ІІ. Вивчити теоретичний розділ даної роботи.
ІІІ.  На основі  знань, отриманих при  вивченні  запропонованої літератури  і розділу методичної розробки дайте письмові відповіді на контрольні запитання.
Контрольні запитання
1.       Дефекти, які можуть виникнути при розмічанні ______________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.       З якою метою фарбують заготівки перед розмічанням _________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-________
3.       Розмічальний циркуль, його основні частини і порядок використання
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.       Порядок проведення розмічальних ліній ____________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.       Порядок вибору розмічальних баз при розмічанні ____________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.       Порядок розмічання заготівок з алюмінію і його сплавів _______________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.       Чому для фарбування деталей з міді та її сплавів не користуються мідним купоросом? _____________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________
8.       Кут загострення рисувалки, кернера та розмічального циркуля________________________________________________________
_______________________________________________________________
9.       Послідовність виконання розмічання _______________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10.  Що таке кернер, а що таке керн, у чому їх різниця______________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11.  Кернерові заглиблення, порядок їх нанесення________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12.  Питання даної теми, які входять в шкільну програму з трудового навчання _______________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

IV.  Підготовити заготівку для розмічання:
1. без фарбування.
2. з фарбуванням крейдою.
3. з покриттям заготівки мідним купоросом.
4. покриттям швидкосохнучим лаком.
Залежно від характеру виготовленої деталі, якості заготівки студент самостійно вибирає метод підготовки для розмічання.

VI.     Згідно технологічної карти (креслення) нанести на заготівку риски розмітки та накернити їх.

VII.  Після закінчення роботи скласти інструмент і пристосування, покласти заготівку в окремий ящик, прибрати робоче місце і здати його черговому.

VIII. Домашнє завдання:
1.     Вивчити теоретичний матеріал
2. Вивчити теоретичні відомості наступного заняття.




Тема: Рубання металу.
Мета: Вивчити основні прийоми рубання металу і порядок користування інструментом та пристосуваннями для рубання металу. Отримати практичні навички рубання металу. Отримати практичні навики загострювання зубила та креицмейселя.
Матеріальне забезпечення:
1.     Обладнане робоче місце слюсаря.
2.     Зубило.
3.     Крейцмейсель.
4.     Молотки з круглими і квадратними бойками.
5.     Шаблон для перевірки кута загострення зубила.
6.     Заготівки:
-         листовий метал товщиною до 2 мм;
-         листовий метал товщиною більше 2 мм;
-         прутковий метал;
-         чавунні труби.
Порядок підготовки і виконання роботи
І. Вивчити теоретичний матеріал
ІІ. Вивчити теоретичний розділ даної роботи.
Ш. На основі відомостей, отриманих при вивченні рекомендованої літератури і розділу методичної розробки дайте письмові відповіді на контрольні запитання.
Контрольні запитання
1.       Поняття про рубання металу, його призначення і       застосування________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.       Інструменти,   які   використовують   при   рубунні,   їх   класифікація,   будова   і застосування ___________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.       Порядок загострювання зубила та крейцмейселя _____________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.       Дефекти при рубанні, причини і способи їх усунення _________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.       Правила з техніки безпеки при рубанні _____________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.       Порядок (послідовність) рубання металу (техніка рубання) ____________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.       Рубання листового матеріалу по рівню губок лещат (прийоми рубання)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.       Використання охолоджуючих рідин при загостренні інструментів для рубання (обгрунтувати) __________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.       Кути  загострення  інструментів  для  рубання  твердих  і   м'яких  матеріалів (обгрунтувати)______________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10.  Порядок загострення зубила для рубання листового матеріалу (обгрунтувати) __________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11.  Порядок рубання крихких матеріалів _______________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12.  Питання даної теми, які входять в шкільну програму з трудового навчання ______________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV. Виконати практичне завдання:
1.       Нарисуйте елементи різання і геометрію різальної частини зубила. Дайте визначення основних кутів які утворюються інструментом з оброблюваною поверхнею ______________________________________
_______________________________________________________________
2.       Визначте кут загострення зубила β, якщо його передній γ і задній α кути рівні 15° ___________________________________________________
3.       Проведіть і обгрунтуйте вибір кутів загострення зубила для обробки:
а)   твердих матеріалів (високо вуглецевої сталі, чавуну, бронзи) ________________________________________________________;
б)   металів середньої твердості (маловуглецеві і середньо вуглецевої сталі) _______________________________________________;
в)   м’яких металів (мідь, латунь, алюміній) ________________________________________________________.
4.       Визначте за іскрою марку сталі запропонованих заготівок.
5.       Обгрунтуйте чому потрібно забивати клини при посадці молотка на рукоятку. Зробіть рисунок торця з клинами і покажіть в яких випадках як ставлять і які клини.
______________________________________________________________
V.      Згідно технологічної картки підібрати інструмент, пристосування і обладнання, потрібне для виконування рубання. Вирубати деталі (заготівки) для виготовлення виробів та показати виконану роботу для перевірки викладачу.
VI.   Після закінчення роботи скласти інструмент, обладнання і пристосування, покласти заготівки в окремий ящик, прибрати робоче місце і здати його черговому.
VII. Домашнє завдання:
1.     Вивчити теоретичний матеріал
2. Вивчити теоретичні відомості наступного заняття.


ВИПРЯМЛЯННЯ ТА ЗГИНАННЯ МЕТАЛУ
Тема: Випрямляння металу.
Мета: Вивчити основні прийоми ручного і машинного випрямлення, зварювальних швів. Отримати практичні навички з випрямляння металу.
Матеріальне забезпечення:
1.
Обладнане робоче місце слюсаря.
10.
Киянка.
2.
Правильна плита.
11.
Призми.
3.
Рихтувальні бабки.
12.
Ручна тривалкова машина.
4.
Молоток з круглим бойком.
13.
Олівець.
5.
Молоток з квадратним бойком.
14.
Рукавиці.
6.
Комбінований  (правильний)
15.
Заготівки листові, полосові,

молоток.

пруток, кутовий метал, труби.
7.
Молоток з вставними бойками.
16.
Плакати з випрямляння металу.
8.
Гладилка дерев’яна.
17.
Правила з техніки безпеки.
9.
Гладилка металева.



Порядок підготовки і виконання роботи
І. Вивчити теоретичні відомості
ІІ. Вивчити теоретичний розділ даної роботи.
III.    На основі відомостей, отриманих при вивченні рекомендованої літератури розділу методичної розробки дайте письмові відповіді на контрольні запитання.
Контрольні запитання
1.     Призначення випрямляння ________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.     Інструменти та пристосування які використовують для випрямляння ____
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.     Послідовність випрямляння листового і пруткового матеріалу _________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.     Дефекти при випрямлянні і причини їх виникнення __________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.     Правила з техніки безпеки які потрібно виконувати при випрямлянні металів ___________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.     Чим відрізняється випрямляння від рихтування? ______________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7.     Порядок правки полосового і листового металів ______________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.     Порядок рихтування загартованих деталей ___________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.     Особливість випрямляння зварних виробів __________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Обладнання, яке використовують для механізації робіт при випрямлянні
____________________________________________________________________________________________________________________________________
11.Запобігання виникненню дефектів при випрямлянні ___________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Питання даної теми, які входять в шкільну програму з трудового навчання____________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
IV. Визначити необхідні пристосування, обладнання та інструменти і послідовність робіт при випрямлянні деталей (рихтуванні).
Підготовити заготівки для випрямляння, позначити випнутість крейдою, одягнути рукавиці, розмістити її на правильній плиті (наковальні).
Виконати послідовно всі операції по випрямлянню: полосового матеріалу; полосового матеріалу з спеціальною кривизною; металу великого перерізу; листового металу; загартованих деталей; короткого пруткового матеріалу. Показати випрямлені заготівки для перевірки викладачу.
V. Після закінчення роботи скласти інструмент, пристосування; заготівки та окремі деталі в ящик, прибрати робоче місце і здати його черговому.
VI. Домашнє завдання:
1.     Вивчити теоретичний матеріал
2.     Вивчити теоретичні відомості наступного заняття.
3.     Вивчити правила техніки безпеки при згинанні металу.


Тема: Згинання металу.
Мета: Вивчити основні прийоми отримання деталей з листового, полосового, круглого металів і труб з допомогою згинання різними методами. Отримати практичні навички у виготовленні деталей згинанням.
Матеріальне забезпечення:
1.       Обладнане робоче місце слюсаря.
2.       Вимірювальний інструмент (лінійка, штангенциркуль).
3.       Пристосування для згинання: кутник-нагубник, оправка кругла, бруски оправки, кубики.
4.       Інструменти: плоскогубці, круглогубці, молоток, рисувалки.
5.       Пристосування для згинання труб: згинальна плита, лінійка, заглушки різні, просіяний сухий пісок.
6.       Заготівки: листове залізо, кругле залізо, труби різного діаметру, труби з кольорового металу.
7.   Плакати по згинанню металу.
8.  Правила з техніки безпеки.

Порядок підготовки до виконання роботи
I.    Вивчити теоретичні відомості
II.Вивчити теоретичний розділ даної роботи.
III. На основі відомостей, отриманих при вивченні рекомендованої літератури і розділу методичної розробки дайте письмові відповіді на контрольні запитання.
Контрольні запитання
1.           Визначення згинання ___________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________
2.           Порядок визначення довжини заготівки при згинанні ________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
3.           Які способи згинання труб ви знаєте _______________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
4.           Дефекти які можуть виникнути при згинанні _______________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
5.           Правила техніки безпеки яких треба дотримуватись при згинанні пологового металу і труб ____________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.           Згинання труб в холодному стані ________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.           Згинання труб в гарячому стані __________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.           Розвальцьовування труб і порядок його здійснення __________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.           Суть процесу згинання (які ділянки по видах деформації можна виділити при цьому в заготівці) ______________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10.       Пристосування, які використовуються для механізації згинальних робіт __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

IV. Визначити обладнання, пристосування, інструменти та матеріали необхідні для згинання. Ознайомитись з послідовністю виконання робіт і згідно технологічної карти виготовити деталі. Показати виконану роботу для перевірки викладачу.

V.  Після закінчення роботи скласти інструменти, пристосування і обладнання, покласти деталі (заготівки) в окремий ящик, прибрати робоче місце і здати його черговому.

VI. Домашнє завдання:
1.     Вивчити теоретичний матеріал з
2.     Теоретичні відомості наступного заняття.
3.    Вивчити правила техніки безпеки при розрізанні металів.


РОЗРІЗАННЯ ТА ОБПИЛЮВАННЯ МЕТАЛУ
Тема: Розрізання металу
Мета:   1.   Вивчити   основні   методи   розрізання   металу   і   порядок   користування інструментом при розрізанні металу. Отримати практичні навички у процесі розрізання металу за допомогою різноманітних інструментів.
Матеріальне забезпечення:
1.  Обладнане робоче місце слюсаря.  
2.  Ручні ножиці різних типів.                            
3.  Ручна ножівка.
4.  Ручний елекрофікований інструмент:
- електроножиці;
- електролобзик;
- кутова шліфувальна машина (болгарка).     
5.  Заготівки з різноманітних матеріалів.       
6.   Заготівки   і   матеріали   для   виготовлення комплексного завдання.
7.  Плакати з прийомами розрізання металу.
8.   Правила техніки безпеки при розрізанні.

 

Порядок підготовки до виконання роботи

І. Вивчити теоретичні відомості
ІІ. Вивчити теоретичний розділ даної роботи.
ІІІ. На основі відомостей, отриманих при вивченні рекомендованої літератури і розділу методичної розробки дайте письмові відповіді на контрольні запитання.


Контрольні запитання
1.     Визначення понять різання та розрізання металу _____________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.     Ручні інструменти, які використовуються для розрізання металу _______
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.     Механічні інструменти, які використовуються для розрізання металу ____
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.     Призначення і основні частини ручної ножівки _______________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
5.     Правила техніки безпеки при розрізанні металу ______________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.     Ножиці, які використовуються для розрізання металу _________________
__________________________________________________________________
7.     Правила, яких потрібно дотримуватись при роботі ручною ножівкою ____
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.     Будова труборіза і порядок його використання _______________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.    Порядок вибору ножівкового полотна _______________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Мета застосування абразивного розрізання _________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Дугове і газове розрізання металу _________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Питання даної теми, які входять в шкільну програму з трудового навчання __________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

IV. Вибрати спосіб розрізання залежно від матеріалу. Вибрати інструменти, пристосування та обладнання, яке використовується при розрізанні. Розрізати метал відповідно  технологічній картці. Показати виконану роботу викладачу для перевірки.

V.    Після закінчення роботи скласти інструмент і пристосування, покласти заготівки в окремий ящик, прибрати робоче місце і здати його черговому.

VI.  Домашнє завдання:
Вивчити теоретичний матеріал



Тема: Обпилювання металу.
Мета: Закріпити основні прийоми обпилювання. Отримати практичні навички з обпилювання металу. Виконати практичну роботу з обпилювання елементів виробів (деталей).
Матеріальне забезпечення:
1.     Обладнане робоче місце слюсаря.       
2.     Комплект напилків загального             
призначення.
3. Компленти надфілів та рифлівок.          
4. Вимірювальний інструмент ШЦ - І.
5. Кутова шліфувальна машина (болгарка).
6. Перевірочна лекальна лінійка.
7. Кутник.
9.     Заготівки (деталі).
10. Плакати.
11. Правила з техніки безпеки.
Порядок підготовки до виконання роботи
I.    Вивчити теоретичні відомості
II.  Вивчити теоретичний розділ лабораторної роботи.
III. На основі відомостей, отриманих при вивченні рекомендованої літератури і розділу методичної розробки з обпилювання металів дайте письмові відповіді на контрольні запитання.
Контрольні запитання
1.     Випадки в яких застосовують обпилювання __________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.     Які напилки бувають за формою ___________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.     Які назви мають напилки за номерами ______________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.     Вибір матеріалу напилка і від чого він залежить ______________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.     Кути основної і допоміжної насічки на напилках ______________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.     Мета з якою наносять на напилок допоміжну насічку__________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.     Види насічок на напилках і їх призначення ___________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.     Порядок застосування напилків з зубцями отриманими:
-   фрезеруванням____________________________________________________________________________________________________________;
-   протягуванням____________________________________________________________________________________________________________;
-   шліфуванням_____________________________________________________________________________________________________________;
-   насічкою__________________________________________________________________________________________________________________.
9.     Геометричні параметри, якими характеризуються зуби напилків ________
____________________________________________________________________________________________________________________________________

IV. Визначити послідовність виконання операцій при обпилюванні деталей. Підібрати потрібне обладнання, пристосування, інструмент і обпиляти деталі (заготівки).  Показати виконану роботу викладачу для перевірки.

V.   Після закінчення роботи скласти інструмент, обладнання і пристосування. Покласти заготівки в окремий ящик, прибрати робоче місце і здати його черговому.

VI. Домашнє завдання:
1.     Вивчити теоретичний матеріал
2.     Бути готовим дати відповіді на контрольні запитання наступного заняття.


СВЕРДЛІННЯ МЕТАЛУ. ОБРОБКА ОТВОРІВ ТА НАРІЗУВАННЯ РІЗЬБИ
Тема: Свердління металу.
Мета: 1. Вивчити  призначення, будову, порядок користування пристосуваннями та інструментами   для   свердління.   Оволодіти   прийомами   свердління   і   отримати практичні навички. Виконати практичну роботу по свердлінню отворів в заготівках (деталях) або виробах.
Матеріальне забезпечення:
1.     Обладнане робоче місце.                                       
2.     Свердла діаметром 3,  6,  7,  9 мм.                        
3.     Свердлильний верстат.                                          
4.     Пристосування   для   кріплення заготівок.                  
5.     Загострювальннй верстат.                                     
6.     Шаблони для перевірки кутів загострення свердел.             
7.     Кернер - центрошукач.
8.     Кернер звичайний.
9.  Вимірювальний інструмент.
10. Рисувалки.
11. Підкладки дерев’яні.
12. Заготівки.
13. Кутомір.
14. Плакат з свердління.
15. Правила техніки безпеки.
Порядок підготовки до виконання роботи:
 І. Вивчити теоретичні відомості з літератури
II. Вивчити теоретичний розділ даної роботи.
III. На основі відомостей, отриманих при вивченні рекомендованої літератури і розділу методичної розробки скласти короткий конспект основних положень теми що вивчається (дати письмові відповіді на контрольні запитання)
Контрольні запитання:
1.     Суть і  призначення свердління____________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.     Будова спіральних свердл і матеріал, з якого вони виготовляються ____
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.     Загострення свердла _____________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.     Брак який буває при свердлінні отворів і його причини ________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.     Правила техніки безпеки, яких потрібно дотримуватись при роботі на свердлильному верстаті _____________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.     Ручні та механізовані інструменти та механізми, які застосовують для отримання отворів __________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.     Призначення та будова свердлильного верстата ______________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.     Допоміжні інструменти та пристосування, які застосовують при роботі на свердлильних верстатах_____________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.     Параметри свердла і порядок перевірки його при загостренні __________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Прийоми свердління і порядок їх здійснення ________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

IV. Визначити і підібрати необхідне обладнання, інструменти, пристосування та здійснити свердління на верстаті.

V.    Після закінчення роботи скласти інструмент, обладнання і пристосування, покласти заготівки в окремий ящик, прибрати робоче місце і здати його черговому.

VI. Домашнє завдання:
1.            Вивчити теоретичний матеріал з літератури
2.            Бути готовим дати відповіді на контрольні запитання наступного заняття.


Тема: Зенкерування, зенкування та розвертання отворів.
Мета: Вивчити призначення, будову та порядок користування інструментами для обробки отворів. Оволодіти прийомами зенкерування, зенкування та розвертання. Отримати практичні навички при виконанні цих робіт.
Матеріальне забезпечення:
1.  Обладнане робоче місце слюсаря.      6.  Штангенциркулі.
2.  Комплект зенкерів.                               7.  Плакати (стенди).
3.  Комплект зенківок.                               8.  Методична розробка (завдання).
4.  Комплект розверток.                             9. Заготівки, деталі.
5.  Лінійка металева.

Порядок підготовки до виконання роботи:
I.  Вивчити теоретичні та практичні відомості
II.   Вивчити теоретичний розділ даної роботи.
ПІ. На основі відомостей, отриманих при вивченні рекомендованої літератури і розділу методичної розробки дайте письмові відповіді на контрольні запитання.
Контрольні запитання:
1.     Призначення зенкування та розвертання ____________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.     Різниця між зенкуванням та розвертанням _________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.     Будова зенкера та матеріал, з якого він виготовляється ________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.     Будова розвертки________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.     Особливості ручного розвертання __________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.     Переваги насадних зенкерів перед суцільними _______________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.     Види обробок, які передують розвертанню ___________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.     Різниця в конструкції між машинними і ручними розвертками __________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.     Порядок зенкерування отворів _____________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
10.  Точність обробки і шорсткість оброблюваної поверхні у процесі зенкерування ___________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________
11.   Питання даної теми, які входять в шкільну програму з трудового навчання ______________________________________________________
______________________________________________________________

IV. Підібрати необхідне обладнання, інструменти, пристосування і намітити
послідовність виконання зенкерування і розвертання. У відповідності з вимогами технологічних карт обробити отвір зенкуванням та розвертанням у виготовленій деталі і показати їх для перевірки викладачу.

IV. Після закінчення роботи скласти інструмент, обладнання та пристосування, покласти заготівки в окремий ящик, прибрати робоче місце і здати його черговому.

VІ. Домашнє завдання:
1.       Вивчити теоретичний матеріал з літератури
2.       Підготувати письмові відповіді на контрольні запитання  наступного заняття.



Тема: Нарізування різьби.
Мета: Повторити системи різьби, їх основні елементи і будову різьбонарізного інструмента. Оволодіти прийомами нарізування різьби вручну і закріпити навички нарізування зовнішньої різьби плашками. Оволодіти і закріпити навички і прийоми нарізування мітчиками внутрішньої різьби в глухих і наскрізних отворах.
Матеріальне забезпечення:


1.Обладнане робоче місце слюсаря.
2. Комплект плашок.
3.Комплект мітчиків.
4.Центрошукач.
5.Кернер.
6.Молоток.
7.  Штангенциркуль.
8.  Лінійка.
9.  Вороток.
10. Плакати.
11. Заготівки.
12. Методичні розробки.



Порядок підготовки до виконання роботи:
I.   Вивчити теоретичні та практичні  відомості
II.  Вивчити теоретичний розділ даної роботи.
ІІІ. На основі відомостей, отриманих при вивченні рекомендованої літератури і розділу методичної розробки дайте письмові відповіді на контрольні запитання.
Контрольні запитання:
1.  Основні елементи різьби, дати визначення ___________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.     Інструменти, які застосовуються для нарізування зовнішніх різьб _______
____________________________________________________________________________________________________________________________________
3.     Спосіб видалення зламаного мітчика з отвору ________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.     Правила з техніки безпеки, яких потрібно дотримуватись при нарізуванні різьби ____________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.     Інструменти для нарізування внутрішніх різьб _______________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.     Конструкції мітчиків, які застосовують для нарізування різьби ________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.     Послідовність нарізування різьби мітчиком __________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.     Послідовність нарізування різьб плашками. Елементи гвинтової поверхні, їх визначення _____________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.     Визначення розміру воротка для нарізування різьби вручну ____________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Пристосування, які застосовують для контролю внутрішньої і зовнішньої різьби ________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Питання даної теми, які входять в шкільну програму з трудового навчання __________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
IV. Визначити і вибрати обладнання, пристосування, інструменти і спосіб нарізування різьби та послідовність підготовки різьбового отвору або стержня. Здійснити нарізування різьби в деталях. Показати виконану роботу для перевірки викладачу.
V.  Після закінчення роботи скласти пристосування, інструмент, покласти заготівки (деталі) в окремий ящик, прибрати робоче місце і здати його черговому.
VI. Домашнє завдання:
1.  Вивчити теоретичний матеріал з літератури
2.  Підготувати письмові відповіді на контрольні запитання  наступного заняття.
3.  Вивчити правила техніки безпеки при шабруванні.



Тема: Клепання.                                                                           
Мета: Вивчити призначення клепання, типи заклепок, види заклепкових швів та порядок користування інструментами при клепанні. Вивчити послідовність виконання робіт при клепанні, характерні помилки при клепанні і види браку. Оволодіти прийомами клепання і отримати практичні навички з клепання.
Матеріальне забезпечення:
1.    Обладнане робоче місце.
2.    Інструмент та пристосування для клепання (слюсарний молоток з квадратним бойком, підтримка, обтискач, натяжки й чекани).
3.    Струбцина, призма,
4.    Свердло діаметром 3 мм.
5.    Презентації.
6.    Правила з техніки безпеки.
Порядок підготовки до виконання роботи:
I. Вивчити теоретичні відомості
II. Вивчити теоретичний розділ даної роботи.
Ш. На основі відомостей, отриманих при вивченні рекомендованої літератури і методичної розробки дайте письмові відповіді на контрольні запитання.
Контрольні запитання:
1.           Призначення клепання і його використання ________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.           Типи заклепок, які застосовуються в з’єднаннях_____________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.           Матеріали, які використовують для виготовлення заклепок __________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
4.           Міцні заклепкові шви, їх застосування _____________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
5.           Щільні заклепкові шви, їх застосування____________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.           Міцно-щільні заклепкові шви, їх застосування______________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.           Типи заклепкових швів (в залежності від розміщення заклепок і розташування з’єднувальних деталей), які застосовуються при клепанні
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8.           Інструменти, які застосовують при ручному клепанні, їх призначення та будова____________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.           Визначення довжини стержня заклепки ____________________________
__________________________________________________________________
10.      Прямий та зворотній методи клепання _____________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11.      Послідовність виконання клепання прямим методом _________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
12.      Порядок клепання заклепок з осердям, вибухових і заклепок ЦАГІ_____
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13.      Порядок клепання трубчастими заклепками_________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14.      Пристосування і обладнання, які застосовують для механізованого клепання _________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
15.       Машинне клепання і його використання ___________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
16.      Інструменти, які застосовують для чеканки заклепкових з’єднань, і порядок їх використання ____________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
17.      Дефекти, які можуть виникнути в заклепкових з’єднаннях, і з яких причин ___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
18.       Сучасні способи клепання _______________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
19.       Правила з техніки безпеки, яких необхідно дотримуватись при клепанні
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV.    Підготовити заготівки для клепання, виконати всі операції передбачені технологічною картою з дотриманням правил з техніки безпеки. Показати клепані деталі викладачеві для перевірки.
V.    Після закінчення роботи скласти інструмент і пристосування, покласти окремі деталі, заготівки в ящик, прибрати робоче місце і здати його черговому.

VІ. Домашнє завдання:
1.  Вивчити теоретичний матеріал
2.  Підготуватися до відповіді на контрольні запитання  наступного заняття.
3.  Вивчити правила техніки безпеки при паянні.




 ЛИСТ САМООЦІНЮВАННЯ


Прізвище, ім'я: ___________________________________________________________________
Група: __________________________________________________________________________
Дата початку роботи: ______________________________________________________________
Дата захисту проекту: ______________________________________________________________
Тема проекту: ____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Що оцінюємо
Критерії оцінювання
Оцінка в балах
Макс.*
Факт.

  ВИРІБ (40 балів)
  Естетичність
10

  Оригінальність конструкції (композиційне
  рішення)
5

  Практичність
5

  Зручність у використанні
5

  Якість технологічної обробки
10

  Економічність
5


  РОБОЧИЙ ЗОШИТ
  (40 балів)
  Повнота розкриття всіх етапів проектування
10

  Якість конструкторської та технологічної
  документації
5

  Виконання лабораторних робіт
15

  Оформлення робочого зошита
5

  Розробка додатків
5



  ЗАХИСТ (20 балів)
  Обсяг і глибина знань із теми
10

  Творча форма презентації проекту
5

  Повнота відповідей на запитання
5

  Разом балів:
100


______________
* Зазначені максимальні бали запропоновані автором робочого зошита і можуть бути скореговані викладачем самостійно.
ПЕРЕЛІК ДЖЕРЕЛ

Друковані джерела:

                1.     Болюбаш Я.Я. Організація навчального процесу у вищих закладах освіти: Навч. посібник для слухачів закладів підвищення кваліфікації системи вищої освіти. - К. : ВВП «КОМПАС», 1997.- 64с.
                2.     Бойчук В.М. Ручна обробка металу: Навчальний посібник / В.М. Бойчук. – Вінниця: ВАТ „Ландо Лтд”, 2008. – 322 с.
                3.     Вдовченко В.В. Технології. Основи дизайну (профільний рівень). – К. : Педагогічна думка, 2010.
                4.     Гаврилюк Г.М. Робочий зошит «Творчий проект». 7-8 класи. / Г.М. Гаврилюк, Т.В. Стрижова. – Х.: Вид.група «Основа», 2011. – 16 с. іл., табл.. – («Серія «Навчаємось проектувати»).
                5.     Інноваційні педагогічні технології у трудовому навчанні: Навч.- метод, посібник / За заг. ред. О.М.Коберника, Г.В.Терещука. – Умань: СПД Жовтий, 2008.-212с.
                6.     Методика організації проектної діяльності старшокласників з технологій: метод, посіб. для вчителів, навч. прогр., варіат. модулі / А.І. Терещук, С.М. Дятленко. – К.: Літера ЛТД, 2010. – 128с.
                7.     Коберник О.М., Кравченко Т.І. Використання інтерактивних методик на уроках трудового навчання //Трудова підготовка в закладах освіти: Науково-методичний журнал/ МОН України. – К.: Педагогічна преса. – 2003. - №2. – С. 28-31
                8.     Кремінь В.Г. Вища освіта України і Болонський процес: Навчальний посібник / За редакцією В.Г.Кременя. Авторський колектив: М.Ф.Степко, Я.Я.Болюбаш, В.Д.Шинкарчук, В.В.Грубінко, І.І.Бабин. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2004. – 384 с.
                9.     Кузьмінський А.І., Омельяненко В.Л. Педагогіка: Підручник. – К.: Знання-Прес, 2003. – 418 с.
           10.     Технології:. 10 кл.: підруч / О.М. Коберник, А.І. Терещук, О.В. Гервас [та ін.] – К.: Літера ЛТД, 2011. – 160 с.: іл.

Ресурси мережі Інтернет:

1.  «Країна майстрів». Прикладна творчість: вороби з різних матеріалів своїми руками, майстер-класи, конкурси [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //stranamasterov.ru
2.  Технології – електронний підручник [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //technologys.info.
3.  Цікаві творчі проекти, різноманітні саморобні вироби та технологічні картки на їх виготовлення [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //www.trudove.org.ua



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

До уваги учнів групи №1